Projekt REAL EDUCATION AMONG DIGITAL YOUTH realizowany jest w ramach programu ERASMUS+ (AKCJA 2 – Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk, KA229 – Projekty współpracy szkół).
Nr umowy: 2020-1-TR01-KA229-093973_4
Celem głównym projektu jest wspieranie osób uczących się i kadry pedagogicznej w zakresie wzrostu świadomości na temat procesu transformacji cyfrowej oraz rozwoju kompetencji niezbędnych w społeczeństwie cyfrowym i gospodarce cyfrowej.
Cele szczegółowe projektu obejmują:
- budowanie świadomości na temat miejsc pracy w cyfrowym świecie,
- rozwój kompetencji społecznych i informatycznych niezbędnych do odnalezienia się na rynku pracy przyszłości,
- wzrost autorytetu kadry pedagogicznej poprzez podnoszenie jej kompetencji cyfrowych,
- doskonalenie kompetencji w zakresie przedsiębiorczości, innowacyjności i kreatywności oraz pomoc uczniom w procesie planowania kariery zawodowej,
- wzrost świadomości na temat ochrony prywatności w wirtualnej rzeczywistości,
- budowanie świadomości na temat skutków cyfryzacji oraz wykluczenia cyfrowego,
- promowanie twórczego wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych,
- podniesienie kompetencji komunikacyjnych, przede wszystkim w zakresie posługiwania się językami obcymi,
- promowanie równości i integracji międzynarodowej, zrozumienia międzykulturowego i obywatelstwa europejskiego,
- identyfikacja indywidualnych potrzeb w erze cyfrowej oraz znajdowanie właściwych sposobów ich zaspokajania.
Termin realizacji projektu: 1 października 2020 – 30 września 2022.
Partnerzy projektu:
- Mugla Sehit Ziya Ilhan Dagdas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Turkey) – koordynator projektu,
- Cirkevna stredna odborna skola elektrotechnicka P.G.Frassatiho (Slovakia),
- Åsane videregående skole (Norway),
- Agrupamento de Escolas de Montemor-o-Novo (Portugal),
- Stredni odborna skola multimedialni a propagacni tvorby, s.r.o. (Czech Republic),
- Zespół Szkół Geodezyjno-Technicznych im. Sybiraków w Łodzi (Poland).
Zakres projektu:
- 30 – godzinny kurs języka angielskiego przygotowujący do mobilności,
- 7 – dniowy wyjazd do jednego z krajów partnerskich oraz udział w szkoleniach i warsztatach w zakresie cyberbezpieczeństwa, tworzenia animacji, modelowania Cinema4D, wizualizacji obiektów, platform e-learningowych, planowania przedsiębiorstwa ICT,
- działania związane z realizacją projektu na terenie szkoły (przygotowanie banerów, ulotek, krótkich filmów, wystaw, spotkań z partnerami oraz podmiotami współpracującymi ze szkołą, udział w konferencjach, Dniach Erasmusa, targach itp.),
- działania związane z prowadzeniem platformy e-Twinning, mediów społecznościowych oraz opracowaniem e – magazynu,
- działania związane z upowszechnianiem rezultatów projektu.
Adresaci projektu:
- uczniowie kształcący się w zawodzie technik informatyk,
- przedstawiciele rady pedagogicznej.
Planowane terminy mobilności:
- marzec 2021 – wyjazd do Portugalii (5 uczniów i 2 nauczycieli),
- maj 2021 – wyjazd do Norwegii (4 nauczycieli),
- wrzesień 2021 – wyjazd na Słowację (5 uczniów i 2 nauczycieli),
- styczeń 2022 – wyjazd do Czech (5 uczniów i 2 nauczycieli),
- marzec 2022 – przyjazd partnerów zagranicznych do Polski (po 4 nauczycieli z każdej szkoły partnerskiej),
- maj 2022 – wyjazd do Turcji (5 uczniów i 2 nauczycieli).
Wartość projektu: 31089,00 euro